måndag 20 augusti 2012

Om att bo i Stockholm

Nu har jag bott här i snart två månader.
Jag tänkte summera lite.

För mig känns det verkligen bra att bo i Stockholm. Jag älskar känslan över att vara anonym och att ingen riktigt bryr sig om hur jag ser ut eller så. Det är en skönt att gå igenom staden när man har så sjukt mycket roligt omkring sig att titta på. De kan vara olika stilar, gatumusikanter och ja, vad som helst egentligen!

De känns också bra att jag har jobb som jag trivs bra med. Att jag får arbeta på en secondhandbutik på söder är ju bara helt stört! Dock så tillkommer de många shoppingbagar hem, hehe.
Mitt andra jobb som personlig assistent flyter också på bra tycker jag. Men är ju inte riktigt expert på allting ännu men de kommer ju med tiden.

Det som känns dock lite jobbigt ibland är ju att man saknar vänner och familj. De är rätt så påtagligt när man tänker på dem , men de är väldigt skönt att veta att de alltid finns kvar och är ju bara ett samtal bort.

Tanken är att jag ska bo här till jul och sen får jag helt enkelt se vart vingarna bär. Kanske jag stannar, kanske jag flyttar någon annanstans. Får se.

Jag måste bara avsluta med att säga att jag är extremt glad över att syster Elina låter mig bo hos henne. Det är guld värt. Är mycket tacksam över det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar